Sju års fängelse för grov våldtäkt

Sju års fängelse och 320 000 kronor i skadestånd blev tingsrättens dom mot den man från Hedemora kommun som stått åtalad för grov kvinnofridskränkning och grov våldtäkt på sin före detta sambo.

Det här är en ny kategori jag börjar med nu. Ända sedan jag läste Stieg Larssons Millennium-triologi har jag uppmärksammat mäns våld mot kvinnor mer och mer. Jag börjar nu alltså med att göra ett nytt blogg-inlägg för varje nytt fall jag hittar på tidningarnas hemsidor. Kategorin är naturligtvis "Män som hatar kvinnor". Det kommer nog bli skrämmande att se hur antalet inlägg växer för varje vecka som går.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-08 @ 12:54:25
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0