Super Play R.I.P

Fick precis veta att Super Play läggs ner i och med det sista numret 23 oktober. Jag har inte varit så aktiv på superplay.se det senaste året så jag hade ingen koll på det. Jag har även haft en del strul med leveransen av tidningen den senaste tiden och när jag nu skulle anmäla att jag inte fått ett par nummer så fanns inte längre Super Play med på kundsevice.net, det var då jag började ana oråd och surfade in på superplay.se.

Mycket tråkigt måste jag säga. Jag har läst Super Play sedan Final Fantasy VII kom ut 1997 så det är ett tag. Årlig prenumerant sedan ca fyra-fem år tillbaka. Det är en del av min barndom som nu dör :S

Jag antar att jag ska irra mig iväg å landa hos tidningen Level som har en stor del av den gamla redaktionen som skribenter.

Jag har haft många fina stunder med SP och har även en publicerad insändare som handlar om det jag gillar mest i spelform: Final Fantasy. Kommer inte ihåg exakt men var omkring 2001 efter Final Fantasy X släppts vad jag kan minnas.

Super Play. Du är en del av min uppväxt och jag ska aldrig glömma dig. Det är en sorgens dag för mig.

R.I.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0