Swensk filminduwstri is the grej




Tänkte skriva om en grej som hände för några månader sedan. Jag och två polare skulle se Terminator Salvation på bio (Ja jag går faktiskt forfarande på bio fast jag är pirat) i Västerås. Som ni kanske vet är Västerås ABBs hemort. ABB har också bidragit med en robot i filmen. Väldigt coolt va. Men hur som helst så hade dom en likadan robot inne på biografen med nå taskig svartfärgad gladpack virat runt den. Vi tänkte att det var väl lite fränt, NOT. Men polare nr 1 skulle iaf ta ett kort på den med sin mobilkamera. Då direkt sprang det fram en anställd och sa att så fick vi inte göra, det var nämligen upphovsrättsskyddat. Detta var bara några dagar innan EU-parlamentsvalet och jag kontrade med:

Jag - "Rösta på Piratpartiet på söndag!"
Hon -"Nej, då förlorar jag mitt jobb"

Tänk så snett en del tänker. Direkt då tänkte jag "Shit va rätt det här känns att jag numera är medlem i PP"

Upphovsrätten är innovations- och teknikfientlig. Plus att den hindrar mig från att ta en bild på en ful liten robot.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0